W ramach oferty dotyczącej zarządzania nieruchomościami, oferujemy Państwu wykonanie następujących usług:
- Założenie wymaganego prawem wniosku o nadanie Wspólnocie numeru NIP i REGON oraz założenie i obsługa rachunku bankowego Wspólnoty.
- Organizacja zebrań Właścicieli lokali należących do Wspólnoty, zgodnie z Ustawą o własności lokali.
- Tworzenie aktów prawnych i uchwał dotyczących Wspólnoty oraz przekazanie ich w formie pisemnej członkom Wspólnoty.
- Reprezentowanie Wspólnoty w urzędach państwowych we wszystkich sprawach, jakie Jej dotyczą.
- Zawarcie umów z firmami ubezpieczeniowymi na ubezpieczenie nieruchomości wspólnej.
- Objęcie wspólnoty obsługą prawną oraz reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracyjnymi i sądowymi.
- Dostarczenie Właścicielom lokali rachunków, faktur, książeczek opłat itp. Koszty tych działań obciążą nieruchomość wspólną.
- Prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji, zgodnie z obowiązującym prawem.
- Opracowanie protokołów zdawczo-odbiorczych Wspólnoty w przypadku zmiany Zarządu. Przekazanie dokumentacji technicznej nastąpi w przeciągu tygodnia od daty odwołania poprzedniego Zarządu, a dokumentacji finansowej w przeciągu trzech tygodni.
- Identyfikacja potrzeb gospodarczych i przygotowanie planów ich realizacji, które będą uwzględniać możliwości finansowe Wspólnoty.
- Świadczenie usług księgowych na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Optymalizacja kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej.
- Organizacja zebrania zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej, na którym zostanie przedstawione roczne sprawozdanie finansowe. Po akceptacji owego sprawozdania zajmiemy się dostarczeniem wszystkim właścicielom lokali wspólnotowych indywidualnych rozliczeń wpłat na fundusz remontowy.
- Ewidencja wpłat wszystkich Właścicieli lokali mieszkalnych, należących do wspólnoty.
- Terminowe regulowanie zobowiązań finansowych Wspólnoty zarówno wobec instytucji Państwowych, jak i firm prywatnych. Zobowiązania te będą realizowane do wysokości środków zgromadzonych na koncie bankowym Wspólnoty.
- Zawieranie umów z podmiotami dostarczającymi Wspólnocie produkty i usługi niezbędne do jej funkcjonowania (media, remonty, utrzymanie czystości itp.).
- Prowadzenie działań mających na celu zapewnienie budynkom Wspólnoty i jej mieszkańcom bezpieczeństwa, a także ochronę przed dewastacją i zniszczeniem części wspólnej, poprzez współpracę z policją, strażą miejską i innymi tego typu organami.
- Wykorzystanie sposobności do powiększenia dochodów Wspólnoty poprzez wynajęcie powierzchni reklamowych, inwestowanie nadwyżek finansowych itp.
- Monitorowanie, analiza i rozliczanie kosztów wszystkich mediów, śmieci, ścieków itp. Rozliczenie rachunków na wszystkich właścicieli lokali.
- Zawiadamianie o wszelkich zmianach zaliczek wynikających ze zmiany cen usług oraz o dokonanych rozliczeniach.
- Przeprowadzenie w imieniu Wspólnoty windykacji należności od jej dłużników. Koszt windykacji ponosi dłużnik.
- Przeprowadzenie wymaganego prawnie oznakowania dróg ewakuacyjnych, pożarowych oraz bezpośredniego dojazdu dla jednostek ratowniczych.
- Wydawanie Właścicielom lokali wszelkich zaświadczeń, dotyczących ich udziałów we Wspólnocie.
- Dopilnowanie przeprowadzenia wymaganych prawnie przeglądów technicznych i kontroli okresowych części wspólnej nieruchomości i lokali.
- Prowadzenie wymaganej przez przepisy budowlane Księgi Obiektu Budowlanego.
- Prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji kosztorysowej związanej z przeprowadzaniem remontów i napraw w części wspólnej nieruchomości.
- Obsługa Właścicieli lokali w sprawach związanych z funkcjonowaniem Wspólnoty.